بازی با موبایل یا ... !

بعضی از سایت ها نوشته بودند که حاج اقا تهرانی و رسایی در حال بازی با موبایل هستند! نه والله داشتم شماره یکی از دوستان را می گرفتم.

يادداشت ها

(یادداشت)‌ نقدی برعملکرد یک ساله رییس فراکسیون اصولگرایان
اصرار بر نگارش این نقد و همچنین انتشار عمومی آن وقتی ضرورت یافت که دیدم در چند روز اخیر برخی از سایت های اینترنتی ، خبرگزاری ها و روزنامه ها به شکل غلوآمیزی در خصوص استمرار ریاست آقای لاریجانی بر فراکسیون اصولگرایان تلاش می کنند و اساسا در تحلیل های خود، فکر کردن در خصوص تغییر رییس فراکسیون را گناه نابخشودنی قلمداد می دانند . نمونه جالب آن گزارشی است که روزنامه خبر (سخنگوی رسانه ایی آقای لاریجانی) در هفته گذشته به چاپ رساند

 

یک سال قبل فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با ساز و کاری جدید و بر خلاف شیوه مجلس هفتم با ترکیب استانی آغاز به کار کرد . اکنون که یک سال از فعالیت این فراکسیون می گذرد و در آستانه سال دوم فعالیت آن قرار داریم ، با توجه به بند دوازدهم عنوان خط مشی و راهبردهای اساسنامه فراکسیون که گسترش فرهنگ نقد و پرسشگری را به عنوان یک اصل این جریان معرفی کرده ، عملکرد ریاست سال اول فراکسیون اصولگرایان را در ترازوی نقد قرار می دهم . امیدوارم این نقد مستدل و مشفقانه در درجه اول مورد توجه آقای لاریجانی به عنوان رییس سال اول فراکسیون و دیگر اعضای محترم فراکسیون قرار گیرد . بدیهی است که انتظار است اعضای شورای مرکزی فراکسیون در سال دوم قبل از انتخاب هیات رییسه جدید در این موارد تامل کنند.

اصرار بر نگارش این نقد و همچنین انتشار عمومی آن وقتی ضرورت یافت که دیدم در چند روز اخیر برخی از سایت های اینترنتی ، خبرگزاری ها و روزنامه ها به شکل غلوآمیزی در خصوص استمرار ریاست آقای لاریجانی بر فراکسیون اصولگرایان تلاش می کنند و اساسا در تحلیل های خود، فکر کردن در خصوص تغییر رییس فراکسیون را گناه نابخشودنی قلمداد می دانند . نمونه جالب آن گزارشی است که روزنامه خبر (سخنگوی رسانه ایی آقای لاریجانی) در هفته گذشته به چاپ رساند و در سوتیتر آن به نقل از یکی از نمایندگان نوشت :  " تغییر ریاست فراکسیون اصولگرایان نقض استقلال مجلس را در پی خواهد داشت " همین روزنامه در روتیتر خود آورد : " چه کسانی از فروپاشی فراکسیون اصولگرایان سود می برند " !

در حقیقت این جریان به صراحت تغییر لاریجانی از ریاست فراکسیون اصولگرایان را باعث فروپاشی جریان اصولگرایی و ناقض استقلال مجلس معرفی می کنند؟! بکار بردن این تعابیر در باره آقای لاریجانی و قائل شدن چنین شأنی برای ایشان – با همه احترام و ارادتی که برای ایشان قائلم - همانند کاری است که عده ای برای رونق کسب و کار خود در حق آقای هاشمی رفسنجانی با معرفی ایشان به عنوان نماد نظام کردند تا جایی که انتقاد از ایشان یا عدم انتخاب وی در انتخابات نهم ریاست جمهوری را به معنی روگردانی و ضربه به نظام تبلیغ می کردند. البته این انتقاد هرگز به معنای نفی خدمات آقای هاشمی رفسنجانی و لاریجانی نیست اما از یاد نبریم که " نازنینی تو ولی در حد خویش" .

 

بی شک اگر این ادبیات مدح و ستایش غیرمعقول را بی احترامی به مجلس و دیگر نمایندگان اصولگرا ندانیم ، حداقل باید به دلیل دفاع بد ، آن را نوعی تخریب آقای لاریجانی دانست .  کانه این افراد ستایشگر، آقای لاریجانی را مالک مجلس می دانند که همه ما  در سایه ایشان در قید حیات اصولگرایی به سر می بریم . بسیاری از ما با همه خدماتی که احمدی نژاد در این سال ها برای انقلاب داشت - تا جایی که به تعبیر رهبری انقلاب ، دولت نهم جوهره حقیقی انقلاب را زنده کرد - هنوز چنین شأنی را برای رییس جمهور قائل نیستیم ! جالب اینجاست که همبن روزنامه ها و برخی از همین نمایندگان ، حمایت های ما از وی‍ژگی های مثبت و مورد تایید رهبری و مردم احمدی نژاد را عمل یک وکیل الدوله می نامند. با این حساب، این نمایندگان مداح آقای لاریجانی را چه باید نامید؟ البته سکوت آقای لاریجانی در برابر این حمایت های غیر منطقی در تشدید این فضا بی تاثیر نیست که امیدواریم با تذکر ایشان این روند پایان یابد.

 

واقعیت آن است که اساسنامه فراکسیون اصولگرایان به دلیل ویژگی های شخصیتی آقای لاریجانی از یک سو و همچنین همراه شدن ریاست فراکسیون با جایگاه ریاست مجلس از سوی دیگر در طول سال گذشته در موارد متعددی نقض شده است که به نمونه هایی از آن اشاره می شود :

 

نقد اول -  بر اساس بندهای بیست گانه تحت عنوان خط مشی و راهبردها اساسنامه و همچنین بر اساس اهداف پنجگانه که در اساسنامه به آن اشاره شده ، فراکسیون اصولگرایان باید مجموعه ای فعال ، منسجم ، پرانرژی و تاثیرگذار در خصوص مسائل مهم کشور باشد ، در حالی که این فراکسیون در سال گذشته که مهمترین حوادث سیاسی کشور را در دل خود داشت ، مجموعه ای منفعل ، بی تحرک و غیرمنسجم بود و به همین دلیل ، نتوانست در مواقع اضطراری و حساس ، نقش آفرین و تاثیرگذار در حوادث کشور باشد. نمونه تلخ آن نحوه ورود و کارکرد فراکسیون اصولگرایان در  انتخابات دهم و حوادث پس از انتخابات بود.

 

در کوران فتنه هایی که به تعبیر رهبری ، خواص جامعه مردودین اصلی آن بودند ، فراکسیون اصولگرایان هیچ نقشی ایفا نکرد ، دریغ از برپایی جلسات توجیهی در برابر سیل تیرهایی که با پشتوانه دلارهای خارجی سینه ولایت را هدف گرفته بود ، دریغ از ایجاد انسجام در برابر تذکرهای بی موردی که هر روز فرصت آن به جریان اقلیت داده می شد تا در صحت و سلامت انتخابات خدشه وارد کند و سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی را مورد هدف قرار دهد و ... .

 

آیا کسی از نقش آفرینی این فراکسیون در خصوص ایجاد وحدت جریان اصولگرایی کشور در باره موضوعات مهمی چون انتخابات دهم  و حوادث پس از آن ،‌ هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح الگوی مصرف ، رای به کابینه ، بودجه و حتی نحوه تعامل و نظارت بر دولت و ... ردپایی می یابد ؟ اگر نامی از جریان اصولگرایی دیده می شود ،‌ به فعالیت فردی تک تک اصولگرایان برمی گردد که بر اساس تشخیص درست از بیانات و رهنمودهای رهبری و رصد کردن تحرکات رقیب داخلی و دشمن خارجی بدست آورده بودند.

 

در تمام این موضوعات به دلیل عدم رهبری درست فراکسیون و عدم بحث و بررسی در فراکسیون ، اختلافات تشدید شد و نمایی نامناسب از این فراکسیون در ذهن جامعه نقش بست و این همه در حالی است که بر اساس بند (ب) ذیل شماره 6 اساسنامه در صفحه 4 : " همه نقطه نظرات متفاوت در داخل فراکسیون باید طرح شود و ضمن پرهیز از کشاندن اختلافات به خارج از فراکسیون ، نظر جمع قبول گردد."

 

نقد دوم - بر اساس قواعد فعالیت تشکیلاتی و تبصره های سه ، چهار و پنج ذیل ماده دو اساسنامه ، رعایت نظم در برقرای جلسات مختلف فراکسیون از بدیهی ترین اموری است که این مجموعه را می توانست به اهدافش برساند، اما متاسفانه به دلیل مشغله کاری رییس محترم مجلس ، در موارد بسیاری جلسات هیات رییسه و همچنین جلسات شورای مرکزی و حتی در مواردی جلسات مجمع عمومی برگزار نشد و یا با تاخیر برگزار شد .

 

به جاست آقای لاریجانی قبل از اصرار برای ریاست مجدد فراکسیون ، ابتدا گزارشی از اقدامات ، فعالیت ها و همچنین  تعداد جلسات برگزار شده هیات رییسه و شورای مرکزی را ارائه کنند تا بررسی شود که طبق اساسنامه عمل شده یا نه ؟ متاسفانه علی رغم انتخاب نایب رییس فراکسیون به دلیل اصرار رییس فراکسیون جهت شرکت در جلسات ، در موارد متعددی اجازه برپایی جلسه به نایب رییس هم داده نمی شد؟!

 

نقد سوم - بر اساس بند (ج) ذیل شماره 6 اساسنامه ، رعایت مرزبندی کلی بین جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی در مجلس لازم و ضروری است. متاسفانه در مواقع بسیاری شاهدیم که این مرزبندی شکسته شد ، از جمله تهیه لیست های مشترک در خصوص معرفی اعضای پیشنهادی کمیسیون ویژه اصل 44 و کمیسیون تحول اقتصادی که با اصرار رییس فراکسیون ، اسامی برخی از اصلاح طلبان در لیست اصولگرایان گنجانده شد ! متاسفانه این تصمیمات فردی که به هیچ وجه اراده جمعی اصولگرایان پشتوانه آن نبود ، شائبه نوعی باج دهی به جریان اقلیت بوی‍ژه در انتخابات هیات رییسه مجلس را به دنبال داشت که البته هنوز هم بر طرف نشده است .

 

همچنین بر اساس بند (الف) ماده 2 ، مجمع عمومی فراکسیون فقط باید با حضور نمایندگانی که اساسنامه و آیین نامه فراکسیون را پذیرفته باشند و در فراکسیون اقلیت نیز عضو نباشند ، تشکیل شود. این در حالی است که در موارد متعددی برخی از اعضای فراکسیون اصلاح طلبان با چراغ سبز روسای فراکسیون در جلسات مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان شرکت کردند و حتی برگه رای نیز دریافت کردند که دو بار مورد اعتراض اینجانب و برخی دیگر از نمایندگان اصولگرا قرار گرفت و البته هربار رییس محترم فراکسیون به توجیه حضور آنان پرداخت.

 

نقد چهارم - بر اساس تبصره ذیل بند 1 ماده 2 اساسنامه ، تبعیت از تصمیمات فراکسیون برای تمام اعضا الزامی است و در صورتی که عضوی از مصوبه ای قانع نشده باشد ، به نظر شخصی خود عمل می کند ولی نباید علنا با نظر فراکسیون مخالفت کند. متاسفانه عملکرد رییس فراکسیون و اصرار ایشان برعدم اعلام حمایت مجلس از کاندیدای خاص و مقاومت در برابر تصمیم اکثریت اعضا در خصوص انتخابات دهم ، سبب شد تا فضایی به وجود آید که تنی چند از اعضای فراکسیون اصولگرایان رسما ستادی را به نام اصولگرایان حامی موسوی راه اندازی کنند .

 

مقاومت آقای لاریجانی و برخی اعضای دیگر در برابر تصمیم جمعی نمایندگان سبب شد تا علی رغم حمایت حدود دویست نماینده اصولگرا از کاندیداتوری احمدی نژاد، بیانیه رسمی این فراکسیون سه روز مانده به انتخابات صادر شود که حتی به اندازه یک تیتر هم تاثیری در روند انتخابات و تصمیم جامعه نداشت و به نوعی بی اهمیت ترین خبر در آن مقطع به حساب آمد!

 

نقد پنجم - بر اساس بند 4 ماده 2 اساسنامه با پیشنهاد شورای مرکزی و رای مجمع عمومی ، از بین روحانیون مجلس باید پنج نفر به مدت دو سال به عنوان هیات داوری انتخاب شوند تا با نظارت خود ، موارد نقض اساسنامه توسط اعضا و هیات رییسه را بررسی کنند . متاسفانه علی رغم ضرورت فعالیت چنین مجموعه ای که از امتیازات فراکسیون اصولگرایان است ، هرگز نسبت به تعیین این افراد اقدام نشد ! و هر بار که این موضوع در دستور کار شورای مرکزی قرار گرفت با بهانه ای به فرصت دیگر موکول شد . ظاهرا تشکیل این هیات ، نوعی قدرت موازی موثر در کنار رییس فراکسیون قلمداد می شد به همین دلیل از تشکیل آن ممانعت به عمل می آمد.

 

بهم ریختگی ، عدم انسجام و تضاد در این فراکسیون تا آنجا پیش رفت که حتی همان کسانی که برای آقای موسوی ستاد انتخاباتی زده بودند ، با عنایت رییس فراکسیون فرصت یافتند تا در جلسه مجمع عمومی ، درباره ویژگی ها و شرایط کابینه دهم دولت اصولگرا سخنرانی کنند؟!!

 

سوگمندانه باید گفت که اصولگرایان مجلس هشتم ، علی رغم این که اکثریت را در این دوره در اختیار داشتند ، وضعشان از اقلیت سیاسی مجلس هم بدتر بود و این تنها به دلیل رفتارهای مدیریتی آقای لاریجانی و تحمیل نظرات شخصی ایشان بر فراکسیون بود .

 

معلوم نیست آقای لاریجانی که در امور سیاسی کشور پرچم چند صدایی را به دست گرفته اند و سعی می کند نقطه جوش جریانات مختلف و حتی متضاد باشند ، چرا در خصوص اداره مجلس و فراکسیون این گونه عمل نمی کنند؟ روشن نیست که چرا آقای لاریجانی ، رییس فراکسیون اصولگرایان را رقیب خود می پندارد و نه رفیق ؟ چرا فراکسیونی شاداب و فعال را در تقابل با ریاست مجلس می بیند و نه کمک کار آن؟

 

آیا وقتی دکتر حداد عادل با پذیرفتن ریاست مجلس هفتم ، شخصا از پذیرش ریاست فراکسیون سرباز زد ، بیشتر به خود و فراکسیون اصولگرایان خدمت کرد یا وقتی که دکتر لاریجانی مصرانه تمام ساز و کارها را طوری فراهم می کند تا این دو ریاست در یک نفر خلاصه شود !؟ معلوم نیست که چرا "مشاور رییس مجلس" هر روز به نمایندگی از "رییس فراکسیون اصولگرایان" از آمادگی ایشان برای استمرار ریاست فراکسیون سخن می گوید؟ و این موضوع را به اعضای فراکسیون وانمی گذارد؟

 

و اما سخنی با همکاران جدید شورای مرکزی اصولگرایان ؛

در حال حاضر با توجه به اتمام دوره اول هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان ،‌ بر اساس بند 3 ماده 2 اساسنامه ، هیات رییسه فراکسیون توسط شورای مرکزی از میان اعضای شورای مرکزی و یا اعضای فراکسیون انتخاب می شود . اکنون هیات رییسه سنی سال دوم که مسئولیت برگزاری انتخابات و تعیین هیات رییسه سال دوم را دارد، فرصتی فراهم آورد تا هر یک از اعضا که تمایل دارند بتوانند خود به عنوان کاندیدا در این انتخاب حضور یابند و یا برادر دیگری را به عنوان کاندیدا معرفی کنند.

 

قطعا جدا کردن ریاست مجلس از ریاست فراکسیون ، نه تنها فشارهای ناشی از سلایق مختلف را از دوش آقای لاریجانی برمی دارد بلکه انتخاب فردی فارغ البال باعث تحرک بیشتر فراکسیون و طبعا با توجه به اشتراک اهداف اصولگرایی ، نتایج پرباری برای این جریان به دنبال خواهد داشت .

 

همچنین ضروری است شورای مرکزی در نخستین جلسه خود بر اساس اساسنامه از میان روحانیون محترم مجلس ، اعضای هیات داوری جدید را انتخاب کنند تا ضمن نظارت دائمی بر رفتار فراکسیون ،‌ در مواقع لازم و ضروری بتواند از ماندگاری تمام اعضای خود در مسیر اصولگرایی محافظت کند . 

 


نام
*ايميل
*نظر شما
استفاده از مطالب سایت مشروط به ذکر منبع www.rasaee.ir است.
نظرات كاربران
  • [meghdad]
    خوب بلدند با الفاظ بازی کنند همه چی حتی اگه بهترین کار عالم باشه رو میگردند یک اسم نا مناسب برایش بیدا میکنند آخه مگه دولت طرف شکایت مردمه که هر نماینده ای از اون حمایت کنه میشه وکیل والدوله وخائن میشه وظیفیه مجلس نظارت بر دولته اما ظاهرا با وجود نمایندهای مثل قنبری باید دولت بر مجلس نظارت کنه من متاسفم برای آنهای که هیچ استدلالی ندارند اما فقط با الفاظ بازی میکنند و اونایی که ادعا میکنند مطالبشون سانسور میشه چه جوریه که همون حرفایی که ادعا میکنن سانسور شده رو ثبت کردن بعدش گفتن که رسائی استدلالهارو ثبت نمیکنه بلکه فحشارو مینویسه خوب این چیزی که شما گفتین تو منطق بهش میگن سالبه به انتفاع موضوع آخه شما مگه بغیر فحش دادن کار دیگه ای بلدین نه ولله نمونه ی بارزش رو تو تلویزیون دیدیم هرسه تا اقا چی گفتن کروبی که اثبات کرد در حد یک بایه یک حوزه س اون وقت ادعای اجتهادش گوش فلک رو دریده من حاضرم مجانی بهش علوم عربی سال 1و2و3 دبیزستانرو یاد بدم
  • [سارا]
    آقای رسایی یه سوال بی ربط!: دکتر در این همایشی که راجع به جنگ روانی و رسانه ای بود گفت در زمانی که دشمن یک سناریو می چینه و اجرا می کنه ما باید وارد شیم و فضا رو عوض کنیم. من بلافاصله یاد اتفاق معاون اولی مشایی افتادم! آیا به نظر شما دکتر از عمد این کارو کرد که جو رو عوض کنه!!؟ آخه دقیقا همین اتفاق افتاد و تا ییک هفته مسئله ی موسوی . هاشمی و انتخابات فراموش شد یا منحرف شد!!! ا
    rasaee.ir : اگر هم این بوده باید گفت که ذهن جامعه از موضوعی نامناسب به موضوع نامناسب دیگر متمرکز شد . راه های  بهتری هم بود که ....
  • [محمدرضا]
    از قمی هایی هستم که از رای به لاریجانی پشیمانم البته همینطور از رای به احمدی نژاد زیرا در شرایط حساس در امتحان ولایتمداری رفوزه یا تجدید شدند.
  • [جواد]
    سابقا کسانی که به شما فحش می دادند را برای ایجاد جو مظلوم نمایی نظرشان را سانسور نمی کردی جناب رسایی صادق؟یعنی نظر من از فحش دادن هم بدتر بوده که سانسورش کردی یا این که نظرات من را می خوانی درمقابل منطقش کم می آوری و به استیصال می افتی که از انتشارش عاجزی؟شما اصولا منطقی ندارید که بتوانید دربرابر نقدهای منطقی مقاومت کنید.وسانسوربهترین ابزار هست در دستان شما.
  • []
    عادت بدی داری عزیزم...نظرات منتقد را درج نم کنی اما اگر فحش بدهند چرا...بعید نیست خودتان این فحش ها را بنویسید که ادای مظلوم ها را در آورید...مظلومیت شما در خیابان دیدیم
  • [حسینی]
    برادر عزیز جناب آقای رسائی شما باید وکیل المله باشید نه وکیل الدوله مداحی دولت را کنار بگذار و نقد سازنده باش
  • [رضایی]
    انالله واناالیه راجعون .ازانتخاب مجدد لاریجانی بسیار متاسف شدم وبه یاد سخن تاریخی امام حسین (ع) افتادم که مردم بنده دنیا هستند ودین لقلقه زبانشان .ازداشتن نمایندگانی همچون مطهری ؛باهنر و...ازدرگاه الهی شرمسارم آقای رسایی شاید در اقلیت باشید اما میتوانیددربرابر دنیاطلبان دیندار؟ مدرس باشید
  • [میثم الف]
    آقای رسائی عزیز . ما حامیان ولایت و دکتر احمدی نژاد چشم امیدمان به شما و همچنین جناب آقای آقاتهرانی است.موفق و موید باشید .
  • [سارا]
    واقعا حیف آقای حداد عادل... فکر کنم اصولگرایی باید یک باز تعریف بشه!!! اصولگرایی که افرادی چون لاریجانی و باهنر و رضایی و قالیباف و توکلی توش باشن! باید فاتحه شو خوند! فقط میشه تاسف خورد
  • [سارا]
    ریاست جناب لاریجانی و نائب رئیسی جناب باهنر را بر اصولگرایان تبریک عرض می کنیم!!!!!!!!!!!! واقعا که... مثل اینکه تو اصولگرایان هم یک جریان مافیایی وجود داره هاااا... خدا همه ی جریانات مافیایی که فقط به فکر منافع خودشون و جریانشونن هدایت کنه! م٥8
  • [مفیدی]
    صفحات تاریخ آنقدر که از شخصیتهایی مانند آقای لاریجانی گله مند است از اشخاصی چون کروبی و موسوی گله مند نیست . بعد از انتخابات مصاحبه ای از فائزه هاشمی دیدم که گفته بود ما باید به جای میر حسین موسوی بر آمدن حسن روحانی یا علی لاریجانی برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات پافشاری میکردیم . آنقدر سوختم که رئیس فراکسیون به اصطلاح اصولگرایان مجلس تا این حد مورد اعتماد شخص بد ترکیبی ( از لحاظ فکری و عقیدتی ) چون فائزه هاشمی است. آدم تا چه حد میتواند دو چهره باشد والله فقط خدا میداند .
  • [آرش]
    ممنونم از شما آقای رسایی ... گویا لاریجانی دوباره رییس شد ... واقعا متاسفم من از شما به عنوان نماینده ای مپکه انتخاب کردم می خواهم دیگر در فراکسیون نباشید
  • [mohamad]
    اقای رسایی اصولگرایان دوباره بازی خوردند ولاریجانی ریس شد از نظر مردم اصولگرایی به این شکل مرده است مردم راه خود را شناخته اند وبه این مجلس واین هیئت رییسه واین اصولگرایی امیدی ندارند خودتان را خسته نکنید..
  • []
    سلام چرا جناب آقای حداد عادل را تکلیف به آمدن به صحنه نمی کنید کمی بیشتر باید اصرار کرد بابا صد رحمت به جناب آقای حداد عادل! حقیقتا قدر ولایت مداری او را ندانستیم به اقای لاریجانی هم توصیه می کنیم یک مدتی خلوتی را انتخاب کنند و یک مقداری بیشتر روی شرح صدر خودشان کار کنند و وقتی قدر و اندازه خودشان را فهمیدند آنوقت تصمیم بکیرند که در در چه نقطه از کشور می توانند مفید باشند شاید هم بهتر باشد که به همان خلوت خود ادامه دهند واقعا با توجه به رو شدن فضاحت امثال موسوی در جریان انتخابات حقیقتا موضع گیری های مرموز و سکوت مآبانه امثال لاریجانی نشان از یک سری تفاهمات سری را با امثال موسوی ها و غیره نشان می داد. اینطور نیست؟ بهتر است که عجالتا آقای لاریجانی قبل از توفیق عزلت از پذیرش یکی از دو مسئولیت مذکور با هم منصرف شوند تا بعد تکلیف آن یکی مسئولیت ایشان هم توسط مردم قم یا احیانا یک شهر دیگر در انتخابات بعدی روشن شود آقای لاریجانی! ادعای پشتیبانی از ولایت و رهبر عزیزمان کافی نیست در موقع عمل ایثار و چشم پوشی از خواستهای شخصی و ترجیح توصیه های مستقیم و غیر مستقیم رهبری عزیز، تکلیف باطن افراد را روشن می کند سربلند و پیروز باشدهر که صادق و پاک نهاد شجاع و متواضع و پیروی رهبر حکیم و دانشمند جهان اسلام است و خوار چشم دشمنان داخلی و خارجی
  • [ب ق]
    به عنوان یک شهروند قمی به شدت با متن جنابعالی موافقم اما گله دارم که فقط به موارد بسیارکمی از نقاط ضعف آقای لاریجانی اشاره کردید ونکات اصلی تر را نگفتید.
  • [زهرا]
    آقای رسایی ممنون من با عملکرد آقای لاریجانی موافق نیستم ولی به نظر من بهتره رئیس مجلس و رئیس فراکسیون یک نفر باشه اونطوری چندصدایی تو خود اصولگراها باعث اختلاف و انشقاق میشه
  • [سلامی ]
    مطالب پر بار ومنطق عالی داری خداخیرت بده
  • [دلسوز]
    با سلام و احترام. با عرض پوزش به نظر بنده اگه لاریجانی بالای سر شماها نبود مجلس را به جای خانه ملت تبدیل میکردید به خانه وکیل الدوله ها! بنده به عنوان یک اصولگرا دیگه به شما نمایندگانی که بسیاری از اصول را فدای اشخاصی نظیر احمدی نژآد (با همه معایب و محاسنش) کردید رأی نخواهم داد. اصولگرایان واقعی افرادی همچون آقایان توکلی و نادران هستند که برایشان معیار، اصول است نه رئیس و آن مدیر! موفق باشید
  • [سید مهدی - از قم ]
    با سلام . نقد منصفانه و واقعی بود . بنده که خودم به آقای لاریجانی رأی ندادم و بسیاری از کسانی که به ایشان رأی داده اند را میشناسم که از انتخاب خود پشیمان هستند . بنظرم آقای لاریجانی اصولگرا نیست بلکه ملغمه ای از اصلاح طبلی - اصولگراییی - بیطرفی - روشنفکری و ... است . (منظورم خدای ناکرده حزب باد نیست !!!)
  • [رضا ]
    با سلام . ایکاش در فراکسیون اصولگرایان یک شاخصی برای اثبات اصولگرایی فرد وجود داشت تا اینکه هر کسی خود را اصولگرا جا نزند و راه دیگر را برود . در این برهه تعریف از اصولگرایی و مهمترین مشخصه آن ولایت پذیری و تبعیت از مقام معظم رهبری است . که متاسفانه آقایانی چون رضایی ، قالیباف ، باهنر و لاریجانی که مدعی اصولگرایی بودند ، در این آزمون بزرگ یعنی انتخابات ، بر همگان شناخته شدند . فلذا باید آگاه باشیم ، زیرا دشمنان داخلی و خارجی و همچنین زخم خوردگان وقایع اخیر هرگز کوتاه نمیایند و باز هم با شیوه ها و روشهای جدیدتر و پیچیده تر به میدان خواهد آمد ، بدین معنی که اتراتژی آنها تغییر نخواهد کرد بلکه آنها تاکتیک خود را عوض میکنند .پس باید مواظب بود تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم.. باید هشیار بود تا با طرح ادعای اصولگرایی ، ولایت ، و مسائلی که برای مردم ما ارزش دارد و آنها میتوانند به درون خودیها نفوذ کنند ، ضربه نخوریم . خداوند یار و یاور تمامی خادمین واقعی و بی منت این نظام اسلامی باشد . انشاءالله
  • [1]
    روزهای شما هم رو به پایانه!!آقای نوکر سینه چاک و بی اراده احمدی نژاد!!!!مرگ بر اصولگرای پست!!!!
  • [دانشجوی بسیجی ]
    متاسفانه عملکرد آقای لاریجانی و باهنر در این دوره اصلا مناسب و در راستای جریان اصولگرایی نبود . به نظرم تغییر آقای لاریجانی مثل باهنر ضروری است شک نکنید .
  • []
    بالاخره چه کسی رییس فراکسیون میشه . تورا خدا هر کس میشه کاری کنه این جریان تا این حد و اندازه دست مالی نشه یک وقت از رادیو مجلس را گوش می دادم شنیدم این قنبری نماینده ایلام داره از طرف اصولگرا ها به یک نماینده اصولگرای دیگه حمله می کنه کسی هم چیزی نمی گه
  • [سیب سرخ]
    بنده از این ریز کاری فراکسیون اصولگرایان اطلاعی نداشتم . فکر می کردم همینطوری عده ای جمع می شوند و یک فراکسیون درست می کنند و بعد یک نفر هم رییس می شود . از یادداشت انتقادی شما ممنونم
  • [شهروند قمی ]
    آقای رسایی این درست نیست که به نماینده ما قمی ها اینطور بتازی . شما باید حد خودت را نگه داری . لاریجانی برای خودش شخصیت است این طور نوشتن شما درست نیست .
  • [سید علی تبریزی ]
    سلام - انصافا نقد منصفانه ای بود . به سهم خودم از شما متشکرم

يادداشت ها

لغو دو روز تعطیلی درست ، یک ماه تعطیلی خودمان با چه توجیهی است! [89/6/18] [8 نظر]
واقعیت تلخ است اما نمی توان انکارش کرد و عیب بودن تعطیلات یک ماهه ما نمایندگان یک واقعیت تلخ است . تا ما نمایندگان مجلس نسبت به حذف این تبعیض آشکار از آیین نامه داخلی که از مجلس سوم پایه گذاری شده ، اقدام نکنیم ، مردم نیز بسیاری از داد و فریادهای ما را حمل بر غرض ورزی و سیاسی کاری می کنند . برای یک لحظه تصور کنید که اگر دولت چنین فرصتی را برای وزرایش به تصویب رسانده بود نه تنها توپخانه نطق ها و تذکرات مجلس علیه او به راه می افتاد که با هزار دلیل در قالب طرحی دو فوریتی این تعطیلات را لغو می کردیم !
آقای لاریجانی در پاسخ به رفتار امروزتان بخوانید ! [89/6/14] [94 نظر]
امروز بعد از ظهر در صحن علنی مجلس اتفاقاتی رخ داد. طبیعی است که بخشی از ابعاد این قضیه حتی برای برخی از نمایندگان محترم و خبرنگاران که از دور شاهد وقایع بودند ، پنهان مانده باشد و از طرفی برخی رسانه ها نیز به عمد تلاش کنند تا چهره دیگری از این وقایع را به نمایش بگذارند اما به نظرم اطلاع عموم از ابعاد مختلف وقایع امروز لازم و ضروری است . انشاءالله در آینده فایل صوتی این جلسه را نیز – در صورتی که هیات رییسه بر خلاف قانون جلوی انتشار آن را مثل موارد قبل نگیرد - در سایت قرار خواهم داد.
(یادداشت) بازتاب های مناظره درباره مشایی از مردم تا احمدی نژاد [89/6/8] [16 نظر]
قضاوت در باره این که هر یک از ما در خصوص دیدگاه خود چگونه استدالال کردیم و چه گفتیم با شمایی که یا برنامه را دیدید و یا متن کامل و فیلم آن را می بینید ، اما شاید برای شما جالب باشد که در خصوص بازتاب های این مناظره هم بدانید ! بازتاب هایی که از میان صف مردم عادی تا مسئولان لشکری و کشوری حتی برخی از مراجع عظام تقلید و احمدی نژاد و مشایی شنیده شد.
آیا ما ظهور امام عصر را درک می کنیم ؟! [89/5/12]
اکنون بازمی گردیم به ابتدای بحث ، خداوند دوره غیبت صغری را قرار داد تا مردم آماده ورود به دوره غیبت کبری شوند ، به یقین با همان استدلال دوره ظهور صغری ایی نیز برای آماده شدن مردم جهت درک دوره ظهور کبری لازم است . دوره ای قبل از دوره ظهور اصلی نیاز است تا مردم ولایت پذیری را در آن تمرین کنند و با آمادگی وارد دوره ظهور کبری شوند .
(یادداشت) پشت پرده پرونده دادگاه وِیژه رسایی چیست !؟ [89/4/16] [57 نظر]
اما چرا دلخوش به صراحت به این مشکل خانوادگی (!) ما اشاره نکرد ؟ فکر می کنم ضمیمه کردن دو تصویری که مربوط به ایام تبلیغات انتخاباتی کاظم دلخوش اباتری در مجلس هفتم است ، به خوبی گویای این واهمه و دو رنگی وی باشد ! نمی دانم باید دم خروسی را باور کنیم که از آرشیو رسانه ها بیرون زده یا قسم حضرت عباس اصولگرایی آقای دلخوش را !
(یادداشت ها) مطهری فحاشی کرد ، خبرگزاری ایلنا ، پارلمان نیوز و مهر حمایت!؟ [89/5/1] [45 نظر]
این فقط دو نمونه از شیوه های جنگ نرم است ! در جنگ نرم ، طرف مقابل شما پز دانستن حق مردم است را می دهد اما به آن عمل نمی کند بلکه با تحریف تلاش می کند تا مردم حقیقت را نفهمند اما متاسفانه این جماعت همواره فراموش می کنند که خداوند وعده کرده : ان الله یدافع عن الذین آمنوا یعنی خداوند همواره از آنها که ایمانشان را حفظ کنند دفاع می کند .
(یادداشت) کسانی که به لاریجانی رای سفید دادند باید محاکمه شوند! [89/3/27] [38 نظر]
امیدوارم این یادداشت سبب شود تا اطرافیان آقای لاریجانی مانند آقای بنایی و سایت های زیر نظر رییس مجلس ، بیش از این در خصوص آرای سفید کنکاش نکنند که این کار علاوه بر آن که در نظر مخاطبان بیرونی مشمئز کننده است ، به معنی روحیه عدم تحمل مخالف و به نوعی حکایت از این می کند که آرای موافق داده شده نیز با تفتیش عقاید نمایندگان و محصول نوعی فشار پنهان بوده است و همه می دانیم که بدست آوردن رای به هر شکل در صحنه سیاسی از جمله کوچک های بزرگ است که در آینده مساله ساز می شود.
(یادداشت) 10 نکته مهم در باره انتخابات هیات رییسه [89/3/8] [3 نظر]
در این بین اما دستپاچگی فراکسیون اصلاح طلبان هم دیدنی بود . سخنگوی این فراکسیون رسما اعلام کرد که از کاندیداتوری آقای لاریجانی حمایت می کنند . اصلاح طلبانی که تا دیروز شعار می دادند سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد ، حالا شعار می دهند که سیمای لاریجانی هر روز و همه جا تبلیغ باید گردد ! حتی از باهنر نیز برای نایب رییسی حمایت کردند و قنبری سخنگوی اقلیت اعلام کرده که در صورت رقابت باهنر و صدر ، حمایت از باهنر – همان باهنری که روزگاری مغضوب اصلاح طلبان بود و امروز محبوب آنها شده - در دستور کار تشکیلاتی آنها قرار دارد (اینجا .
(یادداشت) در پاسخ به ادعای اخیر مشایی : شما قانع شدید یا ما ؟! [89/2/19] [13 نظر]
آقای مشایی پذیرفت که این کار را انجام دهد با این حساب به نظرم روشن است که این پیشنهاد ما به معنی اقناع شدن نیست ولی پذیرش پیشنهاد ما ، اقناع ایشان به حساب بیاید.
اطلاع رسانی ناقص از دیدار روحانیون مجلس با رهبری [89/2/7]
123456