شماره مطلب : 2146
زمان انتشار : 94/8/26 - 22:20 2015/11/17
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انکار نفوذ، یعنی انکار دشمنی دشمن، گفت: این ویژگی را در برخی از چهره های انقلاب هم می بینیم که به امام خمینی نزدیک شدند و به سمت هایی رسیدند در حالی که اعتقادی به امام و انقلاب امام نداشتند اما امروز در حال انکار مهمترین مبانی امام هستند آن هم در لباس یار امام، نفوذ یعنی در لباس انقلاب و با سابقه انقلابی علیه انقلاب سخن گفتن
رسایی در نشست «کالبدشکافی پروژه نفوذ» در دانشکده جغرافیا عنوان کرد:

«نفوذ» یعنی در لباس انقلاب، علیه آن سخن گفتن/ انکار نفوذ، انکار دشمنی دشمن است/

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انکار نفوذ، یعنی انکار دشمنی دشمن، گفت: این ویژگی را در برخی از چهره های انقلاب هم می بینیم که به امام خمینی نزدیک شدند و به سمت هایی رسیدند در حالی که اعتقادی به امام و انقلاب امام نداشتند اما امروز در حال انکار مهمترین مبانی امام هستند آن هم در لباس یار امام، نفوذ یعنی در لباس انقلاب و با سابقه انقلابی علیه انقلاب سخن گفتن

به گزارش رسانه ها حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست کالبد شکافی پروژه نفوذ و تاثیرات توافق هسته ای که امروز 26 آبان در سالن خلیج فارس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار شد با طرح این سوال که آیا ممکن است دشمنان از طریق مختلف نفوذ کنند، گفت: تردید در اصل وجود پروژه نفوذ، تردید در واقعیت های قرآن، روایات اهل بیت، تاریخ ایران، بیانات امام و تردید در دشمنی دشمن است.

وی گفت: استفاده دشمنان از جریان رسانه برای نفوذ، نه تنها بعید نیست بلکه قبل و بعد از انقلاب سابقه داشته است همان طور که در کودتای 28 مرداد، «کین روزولت یکی از عناصر خارجی که وارد ایران شد، در خاطرات خود می گوید من به همراه خود دو چمدان داشتم یکی چمدان پول و دیگری چمدان مقالاتی که آورده بودم تا در روزنامه ها به چاپ برسد.

مدیر مسئول 9 دی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند کار اصلی شیطان تغییر دستگاه محاسباتی انسان است تصریح کرد: این سخن رهبری نص صریح قرآن است که شیطان فقط به انسان وعده می دهد و کار شیطان وسوسه و تغییر دستگاه محاسباتی انسان است و بر اساس استدلال رهبر انقلاب، آمریکا مثل شیطان عمل می کند و در حال تغییر دستگاه محاسباتی برخی از مسئولین ماست.
 

 

رسایی افزود: امام صادق علیه السلام درباره نفوذ روایت زیبایی دارند و می فرمایند: همواره یک عده ای که از ما اهل بیت نیستند و اعتقادی هم به ما ندارند، خودشان را به ما اهل بیت نزدیک می کنند، وقتی با این نزدیکی شناخته شدند و مشهور شدند و مورد توجه مردم قرار گرفتند، ما را تکذیب می کنند تا لطمه بزنند.

وی گفت: این ویژگی را در برخی از چهره های انقلاب هم می بینیم که به امام خمینی نزدیک شدند و به سمت هایی رسیدند در حالی که اعتقادی به امام و انقلاب امام نداشتند اما امروز در حال انکار مهمترین مبانی امام هستند آن هم در لباس یار امام، نفوذ یعنی در لباس انقلاب و با سابقه انقلابی علیه انقلاب سخن گفتن .

رسایی با اشاره به اینکه امام چندین بار در مورد این مسائل می فرمایند که حتی در حوزه های علمیه هم کسانی هستند که چندین سال روی آنها سرمایه گذاری می شود و حتی به درجه اجتهاد می رسند تا روزی ضربه خود را بزنند، گفت: پروژه نفوذ گاهی روی یک فرد باسابقه و با روانشناسی وضعیت فکری و شخصیتی آنها صورت می گیرد و آنها تجزیه و تحلیل می شوند که چه نقاط ضعفی دارند، شاید روی فرزندان اینها سرمایه گذاری شود برای همین فرزندان مسئولانی که در خارج از کشور جذب دانشگاه  می شوند، از سوژه های نفوذ هستند.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی با تاکید بر اهمیت پیام امام در مورد منتظری گفت: بعضی وقت ها در رسانه های ما سطح نفوذ را تنزل می دهند و از کسانی  که سابقه همسویی با آمریکا دارند به عنوان نفوذی یاد می شود در حالی که نفوذی، کسی است که روی لبش ولایت فقیه است ولی در عمل برخلاف آن عمل می کند، نفوذی کسی است که در لباس یار امام علیه آرمان های امام حرکت می کند، می گوید امام خامنه ای ولی در عمل به شروط برجام عمل نمی کند. نفوذی کسی است که با پرستیز یار خمینی، مواضعی علیه آرمان های استکبار ستیزانه امام اتخاذ می کند، زندگی اشرافی دارد و با دشمنان امام دوستی می کند.

 

وی با بیان اینکه انکار نفوذ، انکار دشمنی دشمن است افزود: سال 79 این سند را دیدم که در نشست تحلیلی غربی ها اعلام می شد که به دلیل این که مردم ایران،  نظام جمهوری اسلامی را می خواهند ما نباید در ایران به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی باشیم بلکه باید به دنبال مسئولیت یافتن کسانی باشیم که جمهوری اسلامی را می خواهند اما ولایت فقیه را نمی خواهند و نفوذی کسی است که جمهوری اسلامی را می خواهد ولی به دنبال اجرایی کردن مبانی ولایت فقیه در ساختار نظام اسلامی نیست.

نماینده تهران در دانشگده جغرافیا با اشاره به تفاوت های نظام ولایت فقیه و نظام های تک فردی یا پادشاهی گفت: ولایت فقیه حکومت فرد بر جامعه نیست بر خلاف نظام های پادشاهی و تک فردی که فرد حاکم است. در نظام پادشاهی و فردی، پادشاه محکوم احکام خود نیست بلکه حاکم بر احکام خودش است ولی در نظام ولایت فقیه، ولی فقیه محکوم احکام خودش است نه حاکم بر احکام خودش. برای همین ولی فقیه نمی تواند موضوعی را حلال یا حرام کند یا آن را ممنوع یا مجاز کند ولی خودش را به خاطر ولی فقیه بودن از آن استثنا کند ولی در نظام تک فردی و پادشاهی اینطور عمل می شود و اساسا قاعده این است.

رسایی گفت: در نظام ولایت فقیه، «شرایط» حاکم است نه فرد. شرایطی مثل تقوا، زهد و دنیا طلب نبودن، شجاعت، مدیریت و اجتهاد و فهم درست از دین حاکم است. اتفاقا وقتی این شرایط حاکم باشد، نفوذ غیرممکن می شود چون نفوذ همیشه یا به دلیل بی تقوایی حاکمان است یا به دلیل دنیاطلبی حاکمان است یا به دلیل ترس آنها از ابرقدرت هاست و یا به دلیل عدم مدیریت و نداشتن فهم درست از دین و نبود اجتهاد است. برای همین در دیگر کشورهای اسلامی، نوعی از سیطره نفوذ را می بینیم چون حاکمان آنها این شرایط را ندارند و حکمرانی می کنند..

رسایی در بخش دیگری از سخنانش در دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران گفت: در دوره اصلاحات آمریکایی، جامعه شناسان این جریان با بررسی سوابق دینی مردم به این نتیجه رسیدند که اگر مردم ایران را بین دینداری و بی دینی مخیّر کنند، مردم ایران، دینداری را انتخاب می کنند و هزینه هم برای آن می دهند اما همین مردم اگر بین دین سخت و دین آسان مخیّر شوند، دین آسان را انتخاب  می کنند.

نماینده تهران تاکید کرد: برای همین در دوره اصلاحات با ابزار رسانه ای که داشتند،  دوگانه دین سخت و دین آسان را راه انداختند و اینطور به مردم القا کردند که برخی از نهادها مثل سپاه و بسیج، برخی از چهره ها مثل حسین شریعتمدار، برخی از رسانه ها مثل کیهان، برخی از علما مثل آیت الله مصباح، اینها متولیان دین سخت هستند و در مقابل برخی از چهره ها، رسانه ها و روحانیون آنها مثل سعید حجاریان، روزنامه صبح امروز و شخصیت هایی مثل خاتمی و صانعی شدند مصادیق چهره ها و مراجع دین آسان!

وی گفت: بعد به مردم القا کردند که اگر می خواهید گرفتار دین سخت نشوید باید به بغل متولیان دین آسان پناه ببرید و  با راه اندازی قتل های زنجیره ای، کوی دانشگاه و ترور سعید حجاریان که خودشان پشت صحنه آن و طراح آن بودند این جنگ روانی گرفت تا روزی که از سیما، کنفرانس برلین پخش شد و مردم فهمیدند که بین دین سخت و آسان مخیّر نشده اند بلکه این دو راهی، بین دین داری و بی دینی است! از همان روز، اصلاحات آمریکایی فرو پاشید و از همان روز کینه علی لاریجانی را به دل دارند و اگر هم امروز لاریجانی را تحویل می گیرند چون صدای امروز لاریجانی را علیه سیمای دیروز لاریجانی لازم دارند و الا اینها با همه این خوش خدمتی های آقای لاریجانی به جریان اصلاحات، روزی نیش خودشان را به او خواهند زد.
 

 

رسایی با بیان اینکه در دوره اعتدال نیز دو گانه ای دیگر شکل داده اند گفت: امروز مردم را مخیّر کرده اند بین دو راهی باقی ماندن تحریم ها یا معیشت و رفاه و اینطور القا می کنند که اگر می خواهید تحریم نباشید، اگر می خواهید رفاه تان تامین شود، باید در برابر دشمن دیرینه این انقلاب کوتاه بیایید در حالی که این دوگانه هم کاذب است و قطعا با کوتاه آمدن در برابر غرب، رفاه و امنیت و معاش ما تامین نمی شود. این طور نیست که اگر ما زیر بار ذلت برویم، معیشت ما تضمین شود بلکه تنها راه حل این موضوع، اقتصاد درون زا و اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت همانطور که دردوره اصلاحات، «کنفرانس برلین» لُنگ آن دوگانه کاذب را کنار زد و زشتی آن معلوم شد، در دوره اعتدال نیز «برجام» لُنگ این دوگانه کاذب را کنار  زد و مشخص شد که با این کوتاه آمدن ها و با این ذلت پذیری ها نه رفاه و نه امنیت و نه معیشت ما تامین که نمی شود، هیچ، تحریم ها هم باقی می ماند مگر اینکه برجام با عمل به شروط رهبری و با پایبندی به آن شروط اجرا شود، آن وقت آسیب های آن به حداقل می رسد.

رسایی در مورد عنوان کاسبان تحریم گفت: این عنوان با هدف بایکوت کردن منتقدان آقای روحانی درست شده است در حالی که کاسبان اصلی تحریم،  کسانی هستند که به دنبال اجرای برجامی بودند که تضمین های لازم برای لغو تحریم ها را نداشت و ما نوکر برجامی هستیم که شروط رهبری در آن محقق شده باشد.

اضافه کردن دیدگاه جدید