شماره مطلب : 2683
زمان انتشار : 96/8/6 - 17:22 2017/10/28
آقایان! اگر شما که روزی رو در روی فتنه گران اصلاح طلب آمریکایی ایستاده بودید، از گذشته خود پشیمانید، ما به آن افتخار می کنیم. اگر شما بدون دقت عمل کرده اید و اتهام زده اید ما با استناد به ظلم علنی رؤس فتنه از هاشمی رفسنجانی تا خاتمی، کروبی، موسوی و ساکتین فتنه و اصحاب تردید، آنها را نقد کرده ایم و این را مجاهده در راه خدا می دانیم.
نقد رسایی به یادداشت روزنامه کیهان

نهضت عذرخواهی ملی، نسخه جدیدی از ترفند «آشتی ملی»

آقایان! اگر شما که روزی رو در روی فتنه گران اصلاح طلب آمریکایی ایستاده بودید، از گذشته خود پشیمانید، ما به آن افتخار می کنیم. اگر شما بدون دقت عمل کرده اید و اتهام زده اید ما با استناد به ظلم علنی رؤس فتنه از هاشمی رفسنجانی تا خاتمی، کروبی، موسوی و ساکتین فتنه و اصحاب تردید، آنها را نقد کرده ایم و این را مجاهده در راه خدا می دانیم.
 
روزنامه جمهوری اسلامی به مدیریت آقای مسیح مهاجری، امروز در یادداشتی با اشاره به عذرخواهی برخی از چهره های فرهنگی، بدون اشاره به ظلمی که توسط فتنه گران و سران فتنه کودتای سال 88 و پس از آن به نظام اسلامی و مردم تحمیل شده، پیشنهاد داده است تا «نهضت عذرخواهی» ملی راه اندازی شود و همه از هم عذرخواهی کنند! بویژه که نویسنده در گل  یادداشت این چنین هشدار داده است: «هشدار که شاید هیچ وقت فرصت عذرخواهی نداشته باشیم... چنانکه با رحلت بزرگانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بسیاری فرصت عذر خواهی را از دست دادند.»
 
پیشنهاد روزنامه جمهوری اسلامی را باید نسخه اتو کشیده پیشنهاد وحدت ملی» در سال ۸۷ و پیشنهاد «آشتی ملی» در سال قبل دانست که پیش از این توسط یکی از سران فتنه مطرح و در روزنامه های این جریان به شکل گسترده ای به آن پرداخته شد و برخی از بی بصیرت های جبهه خودی هم در دام آن افتادند و در نهایت اما با نهیب رهبر انقلاب بساط آن جمع شد.
 
امام خامنه ای در دیدار با مردم آذربایجان در 27 اسفند سال گذشته فرمودند: «یک عدّه‌ای یاد گرفته‌اند تعبیرات «آشتی ملّی، آشتی ملّی» [را گفتن]؛ این حرف ها به نظر من معنی ندارد؛ مردم مجتمعند، با هم متّحدند؛ آنجایی که پای اسلام در میان است، پای ایران در میان است، پای استقلال در میان است، پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همه‌ وجودشان ایستاده‌اند. ممکن است در فلان مسئله‌ سیاسی دو نفر با هم اختلاف نظر داشته باشند [امّا] تأثیری نمی گذارد. چرا می گویید آشتی؟ مگر قهرند که بیایند با هم آشتی کنند؟ این تعبیرات را روزنامه‌ها پَروبال می دهند، متوجّه نیستند که اشکال ایجاد می کند. وقتی شما می گویید آشتی، مثل این است که یک قهری وجود دارد؛ [درحالی‌که] قهری وجود ندارد. بله، مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بی‌حیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با اینها آشتی هم نمی کنیم، و با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند، می گویند اصل نظام هدف ما است، می گویند انتخابات بهانه‌ ما است؛ که البتّه آنها عدّه‌ معدودی‌اند، عدّه‌ی کمی‌اند؛ در مقابل اقیانوس عظیم ملّت ایران آنها یک قطره‌اند؛ چیزی نیستند.»
 
آقای مهاجری! مدیر مسئول محترم روزنامه جمهوری اسلامی، نهضت عذرخواهی لازم است و اتفاقا علاوه بر سران فتنه و کودتای سال 88 در میان اصحاب رسانه، این شما هستید که باید برای جبران حمایت های بی دریغ تان از اصحاب کودتا و مفسدان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در قالب روزنامه با سابقه جمهوری اسلامی، اولین نفری باشید که عذرخواهی می کند.
 
بنده با صدای بلند اعلام می کنم که از هیچ یک از مقالاتی که در طول سال های گذشته در نقد جریان تجدید نظر طلب و پشیمان از آرمان های انقلاب نوشته ام و بسیاری از آنها در روزنامه جمهوری اسلامی در ایام حاکمیت فتنه گران اصلاح طلب طی سال های 78 تا 84 به چاپ رسیده و همچنین از هیچ یک از یادداشت ها، تالیفات، نطق های مجلس و سخنرانی های خود علیه جریان فساد و فتنه پشیمان نیستم و به همه آنها افتخار می کنم.
 
آقایان! اگر شما که روزی رو در روی فتنه گران اصلاح طلب آمریکایی ایستاده بودید، از گذشته خود پشیمانید، ما به آن افتخار می کنیم. اگر شما بدون دقت عمل کرده اید و اتهام زده اید ما با استناد به ظلم علنی رؤس فتنه از هاشمی رفسنجانی تا خاتمی، کروبی، موسوی و ساکتین فتنه و اصحاب تردید، آنها را نقد کرده ایم و این را مجاهده در راه خدا می دانیم.
 
بنابر این در برابر این پیشنهاد غیر مصلحانه روزنامه شما بنده پیشنهاد می کنم تا همه دوستداران انقلاب در برابر این حیله جدید که مقدمه تبرئه اصحاب کودتای و فتنه گران سال های اخیر است، بر اعتقاد راسخ خود بر خط ولایت تاکید و از این جماعت فتنه گر اعلام برائت کنند.
 
 رسایی در یادداشت دیگری نوشت:
 
بعد از طرح «نهضت عذرخواهی ملی» و تاکید نویسنده روزنامه جمهوری اسلامی بر اینکه: «هشدار که شاید هیچ وقت فرصت عذرخواهی نداشته باشیم... چنانکه با رحلت بزرگانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بسیاری فرصت عذر خواهی را از دست دادند.» که نسخه دیگری از شعار شکست خورده «آشتی ملی» است، به یاد تعبیری از امام خامنه ای در باره سران فتنه افتادم.
 
چند سال قبل وقتی رهبر معظم انقلاب برای عمل جراحی در بیمارستان بستری بودند، با طراحی یک جریان سیاسی و به منظور بیرون آمدن از بن بست، در حاشیه جلسه دولت روحانی، یکی از وزرای دولت یازدهم واسطه می شود تا در فرصت دیدار و ملاقاتش با امام خامنه ای در بیمارستان، موضوع حضور سید محمد خاتمی برای ملاقات با ایشان در بیمارستان را مطرح نماید.
 
بر اساس آنچه به نقل از یکی از وزرای دولت اول آقای روحانی در مجلس شنیدم، این درخواست مطرح شد اما پاسخی که از سوی رهبر انقلاب دریافت می شود این است که «ایشان (خاتمی) باقی بر فتنه و باغی(1) بر نظام اسلامی است و شرط بازگشت، عمل به همان آیه کریمه "الّا الذینَ تابُوا وَ أصلَحوا وَ بَیّنُوا" است.»
 
این جمله امام خامنه ای حکایت از آن می کند که فتنه سال 88 یک دعوای شخصی یا حزبی و سیاسی نبود بلکه کودتایی علیه نظام اسلامی بود که برخی واقعیت را در آن کتمان کردند و آنچه بیش از هر چیز برای نظام اسلامی اهمیت دارد، دفاع از حیثیت جمهوریت و آرای مردم به عنوان حق الناس است و تنها راه بازگشت کسانی که در حق جمهوریت نظام ظلم کرده اند، طی کردن همان مراحلی است که در آیه کریمه 160 سوره بقره ذکر شده، یعنی: توبه، جبران ضررهای وارده و بیان واقعیت.
 
اما استناد رهبر معظم انقلاب به آیه کریمه 159 و 160 سوره بقره، حکایت از دقت عالمانه ایشان دارد. شأن نزول این آیات در خصوص چند تن از مسلمانان همچون "معاذ بن جبل" و"سعد بن معاذ" و "خارجة بن زيد" است که  از دانشمندان يهودی در خصوص بخش هایی از تورات (كه با ظهور پيامبر اسلام ارتباط داشت) سئوال كردند، ولی آنان به جاى بيان حقيقت، آن را مخفى نگاه داشتند؛ و آنگاه بود كه اين آيه شريفه فرود آمد و هشدار داد كه كتمان حقيقت، گناه بزرگى است و كيفرى سهمگين درپى دارد.
 
برخى از مفسیرین نيز معتقدند كه این آيه شریفه، جهان شمول است و به همه كسانى كه حقايق را كتمان مى‏ كنند، هشدار مى‏ دهد و مسئوليت كتمان حق و راه جبران آن را به آنها گوشزد می کند که راه جبران این کتمان، توبه و اصلاح مفاسدى که بر اثر کتمان حقایق دین پدیدار شده و نیز بیان آن حقایق است.
 
خاتمی و دو دوست فتنه گر دیگر او همانطور که مقام معظم رهبری به درخواست بی وجه علی مطهری در جلسه ای پاسخ دادند، به دلیل سوابقشان در حال حاضر مورد ملاطفت نظام اسلامی قرار گرفته اند و الا حکم بغی کننده بر نظام اسلامی مشخص است. محتوای آیه شریفه، همان چیزی است که در طول سال های بعد از فتنه 88 بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است.
 
از جمله وقتی در نشستی صمیمانه و صریح با حدود هزار نفر از دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، یکی از دانشجویان در باره فتنه سال 88 و عواقب آن سئوالی مطرح کرد، امام خامنه ای فرمودند: «در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر مي كردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نمي دهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمي كنند؟ در جلسات خصوصى مي گويند ما اعتراف مي كنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نمي كرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، مي دانيد چه اتفاقى مى‌افتاد؟»
 
پ ن 1: وقتی گروهی از مسلمانان که بر گروه دیگر ستم پیشه کرده و حاضر نیست به حق تن دهد ، "باغی و تجاوزگر" می باشد: «وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى‏ فَقاتِلُوا الَّتي‏ تَبْغي‏ حَتَّى تَفي‏ءَ إِلى‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطينَ» (حجرات آیه 9)
 
این معنای لغوی واژه است. اما "باغی" اصطلاحی است در فقه امامیه و بر گروهی از مسلمانان که بر امام عادل یا بر گروهی از مسلمانان در حکومت امام عادل شورش کنند و نظام حکومت را به هم ریخته و پیمان بشکنند ، گفته می شود. باغی و شورشگر بر امام عادل ، مانند محارب با پیامبر است؛ که از لحاظ فقهی احکام خاص دارد.
 

آلبوم تصاویر

اضافه کردن دیدگاه جدید